Vacature Commercieel Manager

Commercieel Manager in Terneuzen

Commercieel Manager

Ben jij een ervaren Commercieel Manager die weet van doorpakken? Dan is deze
vacature wat voor jou!


Door groei in de organisatie zijn wij op zoek naar een:

Commercieel Manager voor 40 uur per week

Ben jij op zoek naar een uitdagende functie waarin je een essentiële rol kunt spelen in het behalen van
onze sales-, verhuur- en organisatiedoelstellingen? Dan is Feyter Forklift Services de plek voor jou! Als
toonaangevende speler in intern transport, zowel nationaal als internationaal, bieden wij op maat
gemaakte oplossingen voor huur-, koop-, lease- en servicecontracten. Onze expertise stelt ons in staat
om volledige ondersteuning te bieden voor interne logistiek. We hebben twee divisies: de Light
Equipment Division, gevestigd in Terneuzen, richt zich vooral op heftrucks tot 10 ton, warehouse
equipment, verreikers en reinigingsmachines. De Heavy Equipment Division, gevestigd in de haven van
Vlissingen, is gespecialiseerd in heftrucks met groot hefvermogen, reachstackers en terminal tractors.

Wat ga je doen?

Als commercieel manager ben je verantwoordelijk voor de uitvoering en ontwikkeling van het
commerciële beleid binnen onze organisatie. Je hebt een scherp oog voor het identificeren van nieuwe
kansen en weet deze snel te vertalen naar innovatieve diensten of producten. Deze rol legt de nadruk op
visieontwikkeling, groeistrategieën, marktanalyses en het initiëren van nieuwe marketingcampagnes.
Bovendien speelt het optimaliseren van bedrijfsprocessen een cruciale rol in jouw takenpakket.
Je ultieme doel is het uitbreiden van de marktpositie van onze organisatie, en dit bereik je door effectief
leiderschap van de commerciële afdeling. Het succes van de commerciële afdeling is jouw maatstaf voor
het behalen van de overkoepelende doelstellingen. Als commercieel manager ben je de drijvende kracht
achter het optimaliseren en laten floreren van de commerciële processen, wat uiteindelijk resulteert in het
succesvol realiseren van de organisatiedoelen.

• Leidinggeven en motiveren van de sales-, rental- en marketingafdeling;
• Training en ontwikkeling van de medewerkers stimuleren;
• Zorg dragen dat de ontwikkeling en uitvoering van verkoopplannen op een juiste manier gebeurt,
met een duidelijke visie op sales;
• Het analyseren van de verkoop-, marketing-, en financiële rapportages om inzicht te krijgen hoe
prestaties en groei gemaximaliseerd kunnen worden;
• Het opstellen en beheren van de verkoop- en marketingbudgetten;
• Het onderhouden van productieve en duurzame relaties met huidige klanten;
• Het voeren van contractonderhandelingen met nieuwe en/of bestaande klanten daar waar nodig;

• Je bent resultaatgericht, acties en beslissingen richt je op het daadwerkelijk realiseren van
beoogde resultaten;
• Je bent goed in het bedenken van originele ideeën, oplossingen of methoden voor de
werksituatie die zich voordoet;
• Afwachten is niks voor jou, je onderneemt actie zonder aansporing van buitenaf;
• Je houding is erop gericht om iemand anders te overtuigen van een bepaald standpunt, dit
realiseer je door middel van jouw argumenten en persoonlijk overwicht;
• Een sterk commercieel inzicht, je weet hoe de markt werkt en hoe je hier optimaal gebruik van
kan maken om zo de omzet van de organisatie te verhogen;
• Je bent kritisch, je kan onafhankelijk informatie analyseren en beoordelen. Door zorgvuldig na te
denken kom je tot je eigen kritische, gefundeerde conclusies;
• Je bent goed in plannen en organiseren, je weet hoe je effectief doelen kunt behalen door het
inzetten van benodigde acties, mensen, tijd of middelen.

Wat wij vragen

• Je bent commercieel en technisch onderlegt en hebt affiniteit met de branche;
• Je beschikt over Hbo werk- en denkniveau op het gebied van Commerciële werktuigbouw, IVA,
Commerciële economie of vergelijkbaar;
• Minimaal 7 jaar relevante ervaring in een salesfunctie en minimaal 3 jaar ervaring in een
soortgelijke functie;
• Je bent bij voorkeur momenteel werkzaam in onze branche;
• Rijbewijs B;

Wat krijg je ervoor terug

Zoals onze eigen collega's aangeven, ons totaalpakket is goed geregeld!

  • Samen bouwen aan groei van een innovatieve en flexibele organisatie!
  • Diversiteit, vrijheid en uitdaging in werkzaamheden;
  • Aantrekkelijk salaris passend bij je opleiding en werkervaring en een bonusregeling;
  • Telefoon, laptop en auto van de zaak;
  • Veel mogelijkheden op het gebied van opleidingen en ontwikkeling;
  • Een fijne onderlinge werksfeer waarin het laagdrempelig is op ieder niveau;
  • Naast het werk maken we tijd voor borrels, teamuitjes en personeelsfeesten;
  • De CAO metaalbewerkingsbedrijf is bij ons van toepassing.

Ben je enthousiast geworden en heb je inhoudelijke vragen?

Dan kun je terecht bij Alex van 't Westeinde (CEO Feyter Group) via . Hij beantwoordt graag jouw vragen!



Functie:commercieel manager
Startdatum:30-01-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:40 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Feyter Forklift Services via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Terneuzenkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de terneuzenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Terneuzen
  2. Commercieel Manager Feyter Forklift Services 30-01-2024

Bekijk ook andere vacatures