Op grond van artikel 20 van de Tracéwet bevordert de Minister van Infrastructuur en Waterstaat een gecoördineerde voorbereiding van de besluiten op de aanvragen om vergunningen en van de overige ambtshalve te nemen besluiten met het oog op de uitvoering van een Tracébesluit. Op deze besluiten is de Crisis- en herstelwet van toepassing. In het kader van deze coördinatie geeft de Minister van Infrastructuur en Waterstaat kennis van het feit dat het volgende besluit is genomen. Voor de uitvoering van het Tracébesluit Nieuwe Sluis Terneuzen is onderstaand besluit genomen, overeenkomstig de procedure van artikel 20, lid 4, van de Tracéwet in samenhang met afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht. In opdracht van Rijkswaterstaat realiseert aannemerscombinatie Sassevaart VOF de aanleg van de Nieuwe Sluis tussen de Oostsluis en de Westsluis. De nieuwe sluis is noodzakelijk voor een goede doorstroming van het scheepvaartverkeer tussen de havens van Terneuzen en Gent. Het tracébesluit Nieuwe Sluis Terneuzen is op 17 augustus 2016 onherroepelijk geworden. Het besluit betreft een onttrekking aan het openbare verkeer, op grond van het bepaalde in artikel 8, eerste lid van de Wegenwet, van de bij het Rijk in beheer zijnde Schependijk, de Buitenhaven en de Zeevaartweg gelegen in het sluizencomplex Terneuzen. Het besluit is niet gewijzigd ten opzichte van het ontwerpbesluit. Het besluit en de bijbehorende stukken liggen met ingang van 20 september 2018 tot en met 31 oktober 2018 ter inzage: – op het gemeentekantoor van de gemeente Terneuzen, Stadhuisplein 1, 4531 GZ Terneuzen (voor het inzien van de stukken kan contact opgenomen worden met het team Vergunningen & Handhaving via telefoonnummer 14 0115); – op het kantoor van Rijkswaterstaat Corporate Dienst, Gebouw Westraven, Griffioenlaan 2, 3526 LA Utrecht (voor het inzien van de stukken kan op werkdagen tussen 10.00 uur en 12.00 uur en tussen 14.00 uur en 16.00 uur contact worden opgenomen met mevrouw S. Marselli, telefoon 06 – 10 77 79 79, of bij afwezigheid mevrouw C. Visser, telefoon 06 – 15 94 82 74). Van 20 september 2018 tot en met 31 oktober 2018 staat voor belanghebbenden beroep open bij de sector bestuursrecht van de rechtbank binnen het rechtsgebied waarin de indiener van het beroepschrift zijn woonplaats heeft. Het beroepschrift dient te zijn ondertekend en ten minste het volgende te bevatten: – de naam en het adres van de indiener; – de dagtekening; – een vermelding van de datum en het nummer of kenmerk van het besluit waartegen het beroepschrift zich richt en – de opgave van de redenen waarom men zich niet met het besluit kan verenigen. Zo mogelijk dient bij het beroepschrift tevens een afschrift te worden gevoegd van het besluit, waarop het geschil betrekking heeft. Het indienen van een beroepschrift heeft geen schorsende werking. Dat betekent dat het besluit blijft gelden in de tijd dat het beroepschrift in behandeling is. Het is mogelijk om daarnaast een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening in te dienen. Een dergelijk verzoek dient te worden gericht aan de voorzieningenrechter van voornoemde rechtbank. Het verzoek dient te zijn ondertekend en ten minste het volgende te bevatten: – de naam en het adres van de indiener; – de dagtekening; – een vermelding van het bestuursorgaan dat het besluit heeft genomen en de datum en het nummer of kenmerk van het besluit; – de gronden van het verzoek (motivering). Bij het verzoek dient voorts een afschrift van het beroepschrift te worden overgelegd. Zo mogelijk wordt tevens een afschrift van het besluit waarop het geschil betrekking heeft, overgelegd. Naar aanleiding van het verzoek kan de voorzieningenrechter een voorlopige voorziening treffen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Voor de behandeling van een beroepschrift en een verzoek om een voorlopige voorziening wordt een bedrag aan griffierecht geheven. U kunt uw verzoek om een voorlopige voorziening of uw beroep ook digitaal instellen bij genoemde rechtbank via: http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Voor nadere informatie met betrekking tot het besluit kunt u zich wenden tot de publieksbalie, telefoon 14 0115.
De volledige aanvraag is hier te lezen op de site van de overheid.
Ben je het niet eens met een verleende bouwvergunning van bijvoorbeeld je buren, dan kan je hiertegen bezwaar indienen. Neem hiervoor contact op met de relevante instantie.
Wil je meer vergunningaanvragen bekijken. We hebben een overzicht met alle bekendmakingen in Terneuzen. Bekijk alle Bekendmakingen terneuzen in .
Deel dit bericht:
Redactie Terneuzenkrant
Welkom op de bekendmakingen pagina van de Terneuzenkrant. Op deze pagina vind je alle bekendmakingen in ons mooie Terneuzen.
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Terneuzen via Terneuzenkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Terneuzenkrant.nl.
© Terneuzenkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.
Laatste blogartikelen