Vacature Procurement Manager in omg. Goes

Procurement Manager in omg. Goes in Terneuzen

Ben jij de Procurement Manager die klaar is om in de EMEA-regio de strategische koers uit te zetten en de drijvende kracht te zijn achter de selectie van nieuwe leveranciers?

Bij Vermeer International liggen direct uitdagende projecten op je te wachten, en jij hebt het scherpe probleemoplossend vermogen om onze kosten- en productiedoelstellingen te realiseren. Als jij niet terugschrikt voor de aankoop van afgewerkte stalen lasconstructies en het bouwen van industriële apparatuur in Nederland, dan willen ze graag jouw vastberaden leiderschap verwelkomen. Kom aan boord en stuur hun inkoopstrategie naar succes.

Vermeer, van origine opgericht in Amerika, is in 's Heer Arendskerke het regionale distributiekantoor voor Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Ze versterken de dealers met productkennis, technische service, customer service, logistiek, financiën en HR. Sinds een aantal jaren ontwerpen en assembleren ze op deze locatie ook machines voor houtversnippering en unieke elektrische horizontale boormachines voor ondergrondse boringen.

Het bedrijf is flink aan het groeien en enorm uitgebreid de afgelopen jaren.

Vanaf dag één sta je voor een reeks directe uitdagingen. Er lopen meerdere projecten die meteen jouw aandacht vragen. Het is aan jou om snel het overzicht te krijgen en de juiste stappen te zetten. Snel schakelen? Geen probleem voor jou. Je hebt een scherp probleemoplossend vermogen. Met behulp van meetgegevens bepaal je de richting die de organisatie nodig heeft. Bovenal blijf je kalm, zelfs als je dag anders verloopt dan verwacht.

Wat ga je doen?

  • Jij bent verantwoordelijk voor het inrichten van een gestructureerde inkoopplanning. Het is jouw taak om invloed uit te oefenen om ervoor te zorgen dat bestellingen tijdig kunnen worden geplaatst.
  • Jij stelt de prioriteiten en helpt je team om hun taken tijdig af te ronden
  • Jij organiseert en beheert alle afspraken met de leveranciers. Alle essentiële informatie sla je gestructureerd op
  • Je begrijpt dat het onderhouden van sterke relaties met leveranciers belangrijk is. Soms bevind je je in een delicate situatie als gevolg van druk vanuit verschillende hoeken. Jij weet hoe je dit professioneel kunt aanpakken, met een positief resultaat. Intern houd je nauwlettend de cijfers in de gaten en stel je de juiste vragen om leveranciers betere inzichten te geven.

Je gaat leiding geven aan een Buyer, Procurement Expeditor en Productieplanner. Binnen dit team is er ruimte voor ideeën en creativiteit. Bij Vermeer waarderen ze jouw input en visie op hoe ze hun succes kunnen behalen. Iedereen heeft zijn eigen werkzaamheden. Wel is elke teamlid ingewerkt op een deel van het werk van een collega. Op die manier kan het werk eenvoudig verdeeld worden, als een collega teveel werk heeft. Op die manier ondersteunen ze elkaar en zorgen ze ervoor dat de werkdruk evenwichtig wordt verdeeld.

Als manager van een afdeling met diverse interne en externe belanghebbenden, heb je een duidelijke visie. Hier werk je consequent naartoe. Door continu met kleine stappen processen en systemen te verbeteren, werkt je team steeds efficiënter. Je begrijpt het belang van het opbouwen en onderhouden van sterke relaties met leveranciers.

Daarnaast neem je mee:

  • Een Bachelor Degree, bijvoorbeeld in Supply Chain Management, Inkoop, Bedrijfskunde of Economie.
  • Minimaal 5 jaar inkoop-ervaring, bij voorkeur in Supply Chain of Kwaliteit.
  • Een duidelijk begrip van het sourcen van afgewerkte stalen lasconstructies (klaar voor assemblage) binnen de EU en/of omliggende landen.
  • De bereidheid om tot 50% van je werkuren te reizen naar leveranciers. De overige uren werk je vanuit huis of op kantoor.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden om effectief met leveranciers en interne belanghebbenden om te gaan, ook in gevoelige situaties.
  • Je beheerst de Nederlandse taal. Het mag voor zich spreken dat je ook vloeiend Engels spreekt en schrijft.

Vermeer biedt jou: een warm welkom in hun familiebedrijf en de vrijheid en uitdaging om samen verdere groei te realiseren.

Daarnaast mag je rekenen op:

  • een goed salaris (maximaal €5200 bruto per maand) en mooie bonus;
  • een jaarcontract met zicht op een vast dienstverband;
  • 25 vakantiedagen en 13 ADV dagen;
  • pensioenopbouw via PMT (cao Metaal&Techniek);
  • leaseauto met tankpas of mobiliteitsvergoeding;
  • laptop en mobiele telefoon;
  • een ruim budget voor de aanschaf van uitstekend materiaal om comfortabel vanuit huis te kunnen werken.

Interesse of wil je meer weten? Bel, app of mail Michelle: 06-30023896/zeeland@werkenvakmanschap.nl



Functie:Procurement manager
Startdatum:31-10-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:0 – 5200
Uren per week:32 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Werk en Vakmanschap via terneuzen@werkenvakmanschap.nl of 0115-649521. Of bezoek hun website https://www.werkenvakmanschap.nl/.

Deel de vacature:

Redactie Terneuzenkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de terneuzenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Terneuzen
  2. Procurement Manager in omg. Goes Werk en Vakmanschap 31-10-2023

Bekijk ook andere vacatures