Vacature Directeur

Directeur in Westdorpe

U ben hier:

  1. Vacature Directeur (WTF 0,8-1,0)

Per 1 augustus 2024

Per 1 augustus 2024, wtf 0,8 - 1,0

Inleiding
Deze profielschets geeft een beeld van waar onze school voor staat en welke verwachtingen wij hebben van onze nieuwe directeur. We beschrijven daarom naast de algemene competenties ook specifieke competenties die horen bij onze school. We zijn uitgegaan van de beroepsstandaard van het schoolleidersregister PO.

Informatie over De Kreeke
De Kreeke is een katholieke basisschool, waar iedereen welkom is, ongeacht zijn achtergrond. We verwachten van een ieder, dat men andere culturen en denkbeelden respecteert. Acceptatie en respect voor elkaar, is voor ons een uitgangspunt.

Wij bieden onderwijs van hoge kwaliteit in een veilige schoolomgeving. Onderwijs dat afgestemd is op de capaciteiten, kwaliteiten, talenten en behoeften van het individuele kind, om er zo voor te zorgen dat de kinderen zich optimaal ontwikkelen en voorbereid zijn op een plaats in de toekomstige maatschappij.

Bij het er voor zorgen dat de kinderen zich optimaal ontwikkelen, leggen we de focus op eigenaarschap en betrokkenheid. Hierbij richten we ons op het ontwikkelen van relatie, autonomie en competentie bij kinderen. Het onderwijs op onze school wordt verzorgd door gemotiveerde en gekwalificeerde medewerkers die met hun expertise nieuwe ontwikkelingen implementeren in ons actueel onderwijs. Dit door kritisch te kijken naar eigen handelen en waar nodig verder te professionaliseren, om zo de kwaliteit die we bieden te behouden.

Door een hoge mate van betrokkenheid willen we ons als enige school in het dorp profileren in deze gemeenschap. Een school die midden in het dorp staat en kinderen, ouders en andere stakeholders met elkaar verbindt. We zijn een school die toekomstgericht is en daarom willen we in de komende vier jaar verder werken aan de kwaliteitsontwikkeling van onze school, zodat kinderen klaar zijn voor de dag van morgen.

Ambities
Waar gaan we de komende jaren aan werken:
• Taal- en Rekenonderwijs aanbieden vanuit de leerlijnen;
• Aanbod nog beter afstemmen op niveau en behoeften van kinderen;
• IKC ontwikkeling om te komen tot 1 IKC in 1 nieuw gebouw;
• Leren Anders Organiseren, waarbij formatie effectief wordt ingezet;
• Burgerschapsvorming.

Algemene competenties
We zoeken een effectief leider, die dit toont door

1. Visie-gestuurd werken
Onze nieuwe directeur onderschrijft de huidige visie en werkt samen met het team aan de realisatie hiervan.

2. In relatie te staan tot de omgeving
De directeur anticipeert op ontwikkelingen in de maatschappelijke omgeving van de school en gebruikt deze voor een sterk strategisch beleid. Daarbij heeft hij of zij een goed beeld van de (on)mogelijkheden van externe samenwerking en gaat op basis hiervan relaties aan met het oog op uitbouw en behoud van het netwerk voor de school.

3. Vorm te geven aan organisatiekenmerken vanuit een onderwijskundige gerichtheid
Onze nieuwe directeur realiseert een optimale inzet van tijd, mensen en middelen met het oog op beoogde onderwijsprocessen en leerresultaten op schoolniveau. Hij of zij geeft leiding aan het onderwijsproces in dialoog met de medewerkers op school vanuit de eigen kennis van onderwijsleerprocessen. Daarnaast bevordert hij of zij de dialoog en bewaakt de kwaliteit. Onze nieuwe directeur bevordert en houdt zicht op de kwaliteit van het functioneren van de medewerkers, maakt duidelijke werk- en professionaliseringsafspraken, ziet toe op het vastleggen, naleven en cyclisch evalueren van deze afspraken.

4. Hanteren van strategieën t.b.v. samenwerking, leren en onderzoeken op alle niveaus
Onze nieuwe directeur hanteert een coachende en delegerende leiderschapsstijl en draagt zorg voor een lerende organisatie waarbij het gelopen traject wordt geëvalueerd en geborgd.
Onze nieuwe directeur kan inspireren en motiveren. Hij/zij kan goed luisteren, waardeert inbreng van ouder(s)/verzorger(s) en teamleden en laat merken dat hij/zij serieus omgaat met gemaakte opmerkingen. Onze directeur kan een sfeer en cultuur creëren waarin leerkrachten kunnen excelleren. Hij of zij ziet, waardeert, voedt en geeft kans om de bestaande competenties bij collega's te ontwikkelen.

5. Hogere orde denken
Onze nieuwe directeur reflecteert op het effect van het eigen handelen, staat open voor feedback en praat hierover met collega's en neemt deel aan bestuurlijke audits. Op basis van inzichten die dit oplevert, past hij of zij het eigen handelen waar nodig aan.

6. Specifiek voor De Kreeke
Onze nieuwe directeur:
-Stelt prioriteiten en handhaaft de professionele cultuur;
-Houdt overzicht en is realistisch;
-Stuurt en motiveert door middel van transparante en duidelijke communicatie;
-Is het gezicht van de school, werkt nauw samen met Natuurkidz en zet zich in voor de grenskinderen;
-Is nauw betrokken bij het onderwijsproces;
-Heeft ervaring met LAO en IKC is een pré.



Functie:directeur
Startdatum:26-05-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Elevantio via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Terneuzenkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de terneuzenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures terneuzen
  2. Directeur Elevantio 26-05-2024

Bekijk ook andere vacatures